Geologická katastrofa jako příspěvek na Instagram

Publikoval(a) Kateřina Čiháková dne

Když byste zavzpomínali na svá studentská léta, přesněji řečeno žákovská léta na základní škole, nebude geologie asi to nejatraktivnější z výuky zeměpisu, na co bychom vzpomínali. Geologie prostě většinou nebývá pro žáky úplně atraktivní téma pro žáky. Což je škoda, protože se prolíná všemi přírodovědnými předměty. Jako učitelé jsme tak často stavěni před výzvu, jak některá témata zatraktivnit a přitáhnout k nim pozornost žáků. Jednou z takových výzev pro mě bylo představit žákům rozdíl mezi vnitřními a vnějšími geologickými ději.

Žáci dostanou tabulku s konkrétními příklady a po diskusi o základních rozdílech budou mít za úkol vytvořit během 35 minut příspěvek na Instagram. To znamená, že si najdou geologickou katastrofu, která se stala, a popíšou ji pomocí chytlavého nadpisu, krátkého popisu a hashtagů tak, aby získala co nejvíce zhlédnutí. Po třiceti pěti minutách se výtvory odprezentují, načež budou vystaveny na chodbě a na mém Instagramovém účtu KCscience.

Ukázka vytvořených prací

V případě zájmu lze využít mobily, tablety nebo počítače a vytvořit si příspěvek pomocí nějakého z generátorů „falešných“ příspěvků na Instagramu. Jedním z nich je například – https://codebeautify.org/fake-instagram-post-generator.

Kateřina Čiháková, IG účet KCscience


1 komentář

Poděkování za spolupráci – ZACHRAŇ ZEMĚPIS · 25. 2. 2023 v 9:42

[…] Kateřina Čiháková – za tvorbu článku Geologická katastrofa jako příspěvek na Instagram […]

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

BONUSOVÝ OBSAH